Passive and active system in the buildings

Thursday 7 February 2019

Buku Penguatkuasaan Akta Perkhidmatan Bomba (akta 341) & Liabiliti Penghuni

Salam sejahtera..

Pada kali ini saya ingin mempromosikan 'Buku Penguatkuasaan Akta Perkhidmatan Bomba (akta 341) & Liabiliti Penghuni'. Untuk pengetahuan semua, saya hanya menulis satu bab sahaja dalam buku ini iaitu bab 5. Persoalan sekarang siapa yang perlu memiliki buku ini? 




Buku ini sesuai dimiliki jurutera, arkitek, peguam, kontraktor, pemilik bangunan, pengurus bangunan, pegawai keselamatan dan kesihatan pekerjaan, pengurusan sekolah, pengurusan asrama, pengusaha hotel dan penginapan, pemunya premis ditetapkan, pegawai bomba, pelajar dan sesiapa yang ingin mengetahui tentang konsep asas sains api, asas undang-undang bangunan, konsep keselamatan kebakaran, hak-hak di bawah undang-undang sivil (tort) khususnya dalam kes kebakaran, penguatkuasaan dan pendakwaan di bawah akta perkhidmatan bomba 1988. 


Jika anda seorang usahawan yang ingin membina bangunan perniagaan, buku ini juga menjelaskan keperluan yang dikemukakan kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia bagi tujuan kelulusan dan perakuan. Buku ini Memberikan maklumat asas kepada usahawan terutama sekali bagi tujuan pematuhan kepada undang-undang kecil bangunan seragam 1984. Jika anda seorang pengurus atau pegawai keselamatan dan kesihatan pekerjaan buku ini mengandungi maklumat tentang pengawasan kebakaran. Buku ini turut memuatkan perlaksanaan penguatkuasaan ke atas bangunan melalui pemeriksaan penghapusan bahaya kebakaran dan perakuan bomba. Jika anda seorang pemunya premis ditetapkan buku ini menjelaskan tentang keperluan-keperluan bagi mendapatkan sijil perakuan bomba bagi sesebuah bangunan.

Kepada yang berminat memiliki buku ini boleh hubungi saya di talian 019-3852746. Bagi yang berminat untuk menjadi wakil jualan, harga special akan diberikan. Sepanjang bulan Februari 2019 masih lagi harga promosi iaitu RM60 bagi sebuah buku tidak termasuk kos penghantaran.

Di akhir kata, dapatkan segera buku ini kerana ia sangat bersesuaian dengan kita semua.. sampai berjumpa lagi di lain masa.. 

No comments:

Post a Comment

Info penting

Salam sejahtera buat semua.. Sudah agak lama saya tidak update blog ini. Sebenarnya saya masih aktif berkongsi mengenai sistem pasif dan a...